“El Curriculum Nacional Base, en los procesos de aprendizaje del nivel primario, del municipio de San Pablo Jocopilas”

Recinos Escobar, Linda Sucely (2017) “El Curriculum Nacional Base, en los procesos de aprendizaje del nivel primario, del municipio de San Pablo Jocopilas”. Other thesis, Universidad de San Carlos de Guatemala.

[img]
Preview
Text
201041122.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (3MB) | Preview

Abstract

ABSTRACT In the municipality of San Pablo Jocopilas conducted research Thesis "The National Curriculum Base, processes Learning Primary Level, the municipality of San Pablo Jocopilas" This research was studied and analyzed in order to determine accurately factors affecting these processes. To carry out this study was initiated to raise the problem definition, hypothesis and objectives, methodology was structured research SHALL use. For that, a survey and observation guide for the director and staff of the establishments under the study was conducted, after the analysis and interpretation of results we worked jointly with the Administrative Coordinator technique in order to propose alternatives and solutions to eradicate the weaknesses found. Research to support the theoretical framework related issues with their respective literature was structured, then the conclusions and recommendations of the study were conducted. RESUMEN En el municipio de San Pablo Jocopilas se llevó a cabo la investigación de la Tesina “El Curriculum Nacional Base, en los procesos de Aprendizaje del Nivel Primario, del municipio de San Pablo Jocopilas.” Dicha investigación fue estudiada y analizada para poder determinar con exactitud los factores que inciden en dichos procesos. Para la realización de dicho estudio se inició con plantear la definición del problema, la hipótesis y los objetivos, se estructuró la metodología a utilizar en la investigación. Para lo cual, se realizó una encuesta y guía de observación para el director y personal docente de los establecimientos bajo el estudio, luego del análisis e interpretación de resultados se trabajó de manera conjunta con la Coordinadora Técnica Administrativa con la finalidad de proponer alternativas y soluciones para erradicar las debilidades encontradas. Para fundamentar la investigación se estructuró el marco teórico con los temas relacionados, con su respectiva bibliografía, seguidamente se realizaron las conclusiones y recomendaciones de estudio

Item Type: Thesis (Other)
Additional Information: 22Tes(775)Ad Edu
Uncontrolled Keywords: Aprendizaje, Primaria, Educación, Enseñanza
Subjects: 300 Ciencias sociales > 370 Educación > 371 Escuela y actividades; educación especial
300 Ciencias sociales > 370 Educación > 372 Educación primaria
300 Ciencias sociales > 370 Educación > 375 Currículos
Divisions: 22 Centro Universitario del Sur-Occidente - CUNSUROC > Licenciatura en Pedagogía y Administración Educativa
Depositing User: Ana Teresa / ATCY Cap Yes
Date Deposited: 06 Mar 2018 02:40
Last Modified: 06 Mar 2018 02:40
URI: http://www.repositorio.usac.edu.gt/id/eprint/7029

Actions (login required)

View Item View Item
Statistics Overview